Sunday, August 14, 2011

Resepi Popiah Nestum.. (request dari kawan2)

memandangkan ada beberapa permintaan
daripada kawan2 n blogger...
so, ni aku bagi resepi untuk korang..
senang je resepi die.. rasepi ni pon aku dapat dari blog sorang awek tuh..
tapi mintak maaf la bebanyak tak ingat name blog awak..
kalau kite ingat kite dah bagi kredit dah kat awak...
sorry la.. kite bagi kredit kredit kat Nuffnang je la...
haha tak pasal2 kan...
ape2 pon nah.... ni care2nye..

RESEPI POPIAH NESTUM :

cara2 menyediakan popiah :

1. gulung popiah sampai jadi mcm sebatang pensil.
kalau nak bagi popiah tu melekat letakkan sedikit air pada kulit popiah tuh...

2. bile dah jadi macam sbatang pensil tu, korang gunting la popiah tu serong2 macam
kat bawah ni...


3. kemudian kalau dah siap semua kulit popiah tuh... korang goreng la dalam minyak yang banyak
n jangan besar sangat api.. goreng sehingga kulit popiah tu kekuningan.. (jangan sampai kuning sangat tau)
4. pastu toskan minyak popiah tu n tunggu sampai sejuk..




cara2 menyediakan nestum ;

bahan2: 
a) Nestum
b) Susu tepung
c) gula.

1. kisarkan Nestum, susu tepung n gula mengikut nisbah 3:2:1.
kisar sehingga halus.

Finishing :

- Campurkan Nestum dengan popiah yang dah digoreng tu.. 
then............................... 
SIAP!!!!!




itu je.... slamat mencuba kawan2..



2 comments:

Edy Fee said...

popiah tu penah buat
but sira dengan sambal..sangat sedap

Cik Ct said...

hahak.. nk try laa nnt.. thnx 4 sharing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...