Monday, August 1, 2011

Buka puasa pertama....

Asalamualaikum...
haaaa macam yang aku cakapkan laa..
buka puasa hari yang pertama memang hari yang
paling aku tunggu2... huhu hari yang penuh dengan makanan,
family dan nafsu makan... huhuh astaghfirullahal azim....

tapi.... sayangnye.... aku tak sempat nak snap
pic sebelum makanan2 disentuh...
coz mase makanan semua dihidangkan 
tu aku ngah buat air bandung soda (buat sendiri tau.) huhuhu
haa... ari ni mcm2 ade.... seperti biasa bubur lambuk mak aku
memang tetap akan ade... hehehe

ari ni ramai gak yang datang... huhu
tapi dah dua tahun berturut2 dah kitorang 
tak makan hidang kat bawah....
skang kite serve semua makanan atas meja
sape yang dah amik makanan pegi
blah dok makan kat bawah... hahahha
haaaa cube tgk ni....

haa.. tengok...

ni blom masuk waktu lagi nihhh..

masing2 dah mengigil kelaparan.. wakaka haiyoooo..

kali ni makanan banyak yang habis... 
walaupon makanan banyak tapi
kali ni nafsu makan aku baik skit.. huhuhu
almaklumlah....
coz baru pas baik dari demam n cherry berry.... huhu
aku td makan nasi goreng tomyam, bubur lambok n karipap je...
hahahah... tapi minum air memang tak hengat!!!!

haaa... ni nasi goreng tomyam... best gile!! intan masak..

ni blom sampai semua... tapi dah ade yg cedok...

kueh muehhhh

haummmmm

puding.... jemput2... 

ayam berempah.. tapi dah tinggal sikit je...

kueh lagi...

haaaaaa tu dia....

mak oii... john berebut..

haaaaa.... 
masing2 dah kekenyangan...
kemengahan... thennnn
ape lagi... tengok nihhh 

yang anak2 buah kecik ni dah mula nak melompat2...

yang akak2 aku nih.. sebok mulaaa nak bertonyehh!!!

cuci mulot katenyehhh

yang sorang tutup muka tuh akak aku. kak muna aka ibu..


die memang akan tutop muke  coz paling banyak die banyak makan 
sambal goreng... malu la konon..

itu semua sisa2 yang akak aku baju purple ni makan...

aktiviti si jejaka... ngobrol... sambil berasap laa...haha

seee..... penghabis udang butter masakan intan..

ini pon same...
 huhu gambo candid kak ipar aku makan udang butter...

haaa... ini wak yem aka ayah..
aktiviti die.. menyakat budak kecik...


haaaaaa... sesudah semuanya...
masing2 ade yang bawak diri depan TV..
ade yang sambung 2nd round...
ade yang bertonyehhhh lagi..
n ade yang gi tarawikh... huhuhu

itu sajalah aktiviti kami di awal ramadhan...

tapi................

nantikan majlis hari terakhir buka puasa kitorang..
biasanya kitorang akan buat barbeque!!!
yahooooo!!!! 

daaaaa................. aku nak 2nd round ni... huhu




5 comments:

Atiqah Wadiah said...

waaa...meriahnyerrr~

LADYHEART said...

tersangat la meriah..huhu..

amim si budak botak.. said...

heheheh.. boleh tahan la... hikhik
nak join?

!meimei cik ayu! said...

sangatlah meriah..jeles woo..:)

amim si budak botak.. said...

hikhik jom2 datang sini join skali.... huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...